Om oss
Kundeservicenytt eies og driftes av Icon Business Media AS, søsterselskap av Confex AS, som gjennom 25 år har vært Norges og Sverige ledende kurs- og konferansearrangør.
Bransjens første digitale møtested
I oktober 2020 lanserte vi Kundeservicenytt, og samtidig sendte vi ut det første nyhetsbrevet på epost. Dermed fikk med ansatte, ledere og leverandører innenfor kundeservicefunksjonen endelig en digital møteplass.
Målsetningen var ikke å lage nyheter om bransjen. Det viktigste var å utvikle lesernes kompetanse. Derfor lager vi innhold om bedrifter som lykkes (beste praksis), vi gir råd og tips, presenterer innovasjon og ny teknologi, intervjuer dyktige personer, gir tilgang til lærerike podcaster, relevante kurs og mye mer. Gjennom leserinnlegg inviteres også leserne til å dele sine erfaringer.
Våre nyhetsbrev når hver eneste uke mer enn 8000 ledere og ansatte med ulike roller innenfor kundeservicefunksjonen, og er dermed landets største fagnettsted for bransjen. Gjennom Kundeservicenytt+ tar vi nå et kraftig steg for å utvikle denne fagplassen videre!
Redaksjonsråd og ukentlige nyhetsbrev
For å skape attraktivt innhold er vi avhengig av dyktige fagpersoner. Vi har derfor etablert et redaksjonsråd bestående av:
- Kim Nygaard, ekspert på digital merkevarebygging og SEO
- Trine Rode Kristiansen, gründer, foredragsholder og rådgiver
- Kari Skybak, ekspert på servicekultur
- Katarina Lalander Hamnes, kundebegeistringsekspert
- Trine Lise Næss Grimstad, spesialisten på å bygge opp små og store kundesentre
- Bård Brænde, gründer, forfatter og foredragsholder
Gjennom mange år har Confex jobbet med flere av disse herlige menneskene. Det å kunne skape noe nytt sammen er utrolig motiverende!
Corinne Fjellås, redaktør for Kundeservicenytt og gjennom mange år prosjektleder for Call Center-dagene
Les mer om vårt redaksjonsråd her.
Innholdet vi sammen produserer distribueres gjennom digitale nyhetsbrev hver eneste tirsdag – gjennom hele året. Dette gjør vi fordi leserne, i en travel hverdag, skal slippe å lete etter fagstoffet selv.
Bakgrunn: En digital utgave av Call Center-dagene
På mange måter er Kundeservicenytt en digital versjon av Confex’ årlige konferanse Call Center-dagene, bransjens fagfest med blant annet utdeling av den gjeve Kundeserviceprisen som høydepunkt. Allerede i 1999 ble konferansen etablert, og er dermed landets lengstlevende møteplass for bransjen.
I likhet med de fleste arrangement ble Call Center-dagene 2020 avlyst pga. covid-utbruddet. Mange av våre samarbeidspartnere og deltakere gjennom 20 år utrykte da bekymring for å miste denne viktige læringsarenaen. Det førte til at vi brettet opp ermene og etablerte Kundeservicnytt.no!
I 2022 var heldigvis Call Center-dagene tilbake på banen, og flere spennende arrangementer er på planen i 2023.
Nytt selskap – nye læringsarenaer
Som en del av satsningen etablerte Icon Media Group (morselskapet til Icon Business Training, som eier Confex AS og Confex AB) Icon Business Media. Nylig har selskapet gjort sin første etablering i Sverige, med et lignende nettstedet innenfor ledelsesområdet. Planen de nærmeste årene er å lansere en rekke digitale læringsplattformer i Norge og Sverige. Blant annet innenfor områder som prosjektledelse, økonomi, arbeidsrett, Excel-kunnskap m.m.
Vår nisje er fag, og konkrete arbeidsoppgaver og utfordringer hver enkelt har i hverdagen. Vi prioriterer fagstoff fremfor nyheter, som vi leverer direkte til den yrkesaktive – hver eneste uke.
Sven Øvergaard, daglig leder av Icon Business Media og medgründer av Confex
Les mer om Icon Business Media i en artikkel i Kom24.