Fagløypa 2023 (+)

Hver måned tilbys abonnenter kostnadsfri adgang til et kurs, foredrag, webinar, frokostseminar eller en annen aktivitet. Velkommen til Fagløypa!

Er du ikke abonnent? Registrer deg her og få tilgang til disse aktivitetene du også!

Aktivitetene i 2022

FAGPROGRAM JANUAR-JUNI 2023

17. JANUAR

Tema: Forhandlingsteknikk (Online kurs) 

Forhandlingsteknikk – ulike situasjoner og arenaer krever ulike teknikker

Vivi-Ann Hilde

Foto: Vivi-Ann Hilde

Vi forhandler hver dag, og forhandlinger skjer i mange sammenhenger. Vi forhandler på jobb med vår arbeidsgiver, arbeidstakere, kolleger, kunder eller leverandører. Privat er vi i forhandlingssituasjoner med venner, barn, ektefeller og familiemedlemmer. Hvor bevisste er vi på hva som skjer i de ulike situasjonene, og hvordan kan vi utvikle oss til å bli bedre forhandlere?

På dette praktiske kurset med Vivi-Ann Hilde, partner i Considium, lærer du å bruke teorien som ligger til grunn for en suksessfull forhandling, fra begge sider av bordet. Du lærer om metoder og verktøy som gjør deg bedre rustet til å oppnå målet du har satt deg for forhandlingene.

 

31. JANUAR

Tema: Kulturbygging og selvutvikling (Online foredrag)

Fra nedrykk til 6-1 over Roma

Bodø/Glimt rykket ned fra Eliteserien i 2016. Resultatene siden da, fra en liten klubb nord for polarsirkelen, som hvert år mister mange av de beste spillerne til utlandet, har vekket stor internasjonal oppmerksomhet. Spesielt det mentale arbeidet fremheves av mange som svært avgjørende for suksessen.

Til glede for de som ikke fikk med seg Call Center-dagen 2022, viser vi det spennende innlegget mentaltrener Bjørn Mannsverk holdt. Her beskrev han hvordan Bodø/Glimt evner å jobbe med bærekraftig prestasjonskultur på individnivå og som gruppe/klubb. I stor grad handler det om mentalitet og identitet i en verden der det fokuseres på læring, deling og utvikling.

 

14. FEBRUAR

Tema: Motivasjon (Online foredrag)

Hvem er du, og hvem vil du være?

Foto: Øystein Pettersen FOTO: www.oeystein-pettersen.no

Øystein «Pølsa» Pettersen er fra Groruddalen i Oslo og har levd hele livet som skiløper på elitenivå. Gjennom årene har han oppnådd flere gode resultater, men vil heller bli dømt for hvem han er som person fremfor hvor fort han har gått på ski.

La han gi deg innsikt i hva som skal til for å skape prestasjoner og resultater. Stikkord er å sette mål, og deretter legge en strategi for å nå det. Her lærer du hvordan. Få med deg dette foredraget!

 

 

 

 

28. FEBRUAR

Tema: Lean (Online foredrag)

Lean for kundesenter

Foto: Mirja Weston FOTO: Privat

Mirja Weston er leder av kundesenteret hos Gyldendal, og har lang erfaring med lean. Både som leder av bedriftskundesenteret hos Finn, i Sporveien og hos en liten Tech-startup.

Lean handler om å skape mest mulig verdi med de ressursene du har

Det er en utbredt misforståelse og en enorm forenkling å mene at Lean handler om verktøy eller rutiner. Det viktigste er å skape kundeverdi, gjennom å sikre og skape både kultur og struktur for kontinuerlig problemløsing og forbedringer.

Benytt denne halvtimen til å sanke inn mange nyttige tips!

 

 

14. MARS

Tema: Teknologi & Innovasjon (Online foredrag)

Fremtiden er ikke science fiction – den er allerede her!

Hatsune Miku kan (i teorien) holde konserter flere steder i verden – samtidig!

Roboter med empati, sosial kompetanse og en langt høyere intelligens enn mennesket – hva kan skje i løpet av de neste 20 årene, og vil fremtidens roboter kunne gjøre andre ting enn det praktiske?

Få med deg dette fantastiske innlegget som robotutvikler Fredrik Löfgren holdt på Call Center-dagen 2022. Blant annet viser Fredrik til Hatsune Miku, en virtuell sanger som samler tusenvis av elleville fans på arenaer over hele verden.

 

 

28. MARS

Tema: Kommunikasjon og relasjonskompetanse (Online kurs)

Foto: Istockphoto FOTO: Getty Images

Hvorfor virker det umulig å nå frem til enkelte mennesker? Og hvorfor når ikke budskapet mitt frem slik det var ment? Dette er daglige problemstillinger for de fleste, uavhengig av hva de jobber med.

Dette kurset, som varer i én intensiv time, hjelper deg å forstå deg selv og andre mennesker bedre. Du får råd om hvilke egenskaper du må bruke for å skape tillit, bygge gode relasjoner og oppnå gode resultater gjennom andre.

FOREDRAGSHOLDER PÅ PLASS INNEN KORT TID

 

4. APRIL

Tema: Psykologi (Online foredrag)

Hvordan håndterer du deg selv – og andre?

Foto: Jan Martin Berge FOTO: www.psykologberge.no

Psykolog Jan Martin Berge vil med dette foredraget gjerne utfordre deg litt. Det er nemlig opp til deg hva du vil få igjen for denne halvtimen du kan investere i å forstå hva som psykisk skjer med oss i en kundesituasjon.

Du vil få verktøy for å bevisstgjøre hvordan du håndterer deg selv, dine kollegaer og kundene. Ta imot en god dose med kompetansepåfyll!

 

 

 

18. APRIL

Tema: Teknologi (Online foredrag)

Kommer conversational AI til å erstatte alle på kundesenteret i fremtiden?

I foredraget vil Henry Vaage Iversen (CCO og Co-founder i Boost.ai) og Robert Gati (salgsdirektør Proffcom) gi innblikk i hvorfor Conversational AI i enda større grad vil håndtere kundeservice i fremtiden, og i forlengelse av det redusere behovet for mennesker i kundesenteret. Innlegget belyser også de emosjonelle kvalitetene som «varme hender» gir, samt deres evne til å løse komplekse oppgaver og ta beslutninger som ikke er basert på en logaritme. Foredraget kommer også inn på CES Customer Effort Score, som blir en veldig viktig KPI fremover.

 

9. MAI 

Tema: Ledelse og stressmestring (Online kurs)

Foto: Istockphoto

I dette kurset lærer du deg hvordan du kan kjenne igjen symptomer og årsaker til stress. Du får verktøy og kunnskap som bidrar til å redusere eget stress, og lærer deg hva som skal til for å endre dårlige mønstre.

Etter denne intensive timen vil lettere kunne oppdage om dine medarbeidere opplever usunt stress, og hva du kan gjøre for å bidra til en bedre arbeidshverdag.

FOREDRAGSHOLDER PÅ PLASS INNEN KORT TID

 

23. MAI 

Tema: Teamledelse (Online kurs)

Foto: Istockphoto FOTO: Getty Images/iStockphoto

I dette foredraget (et utdrag fra et større kurs) vil du lære deg de viktigste faktorene bak vellykkede team og teamledelse. Et velfungerende og dyktig team er mye mer enn en samling individuelle ferdigheter. Vi får først dyktigheten frem når de enkelte teammedlemmene samhandler, støtter hverandre og samarbeider slik at vi får merverdi av hvert medlems dyktighet.

FOREDRAGSHOLDER PÅ PLASS INNEN KORT TID

 

 

6. JUNI 

Tema: Kundeservice (Online foredrag)

Kundereisen på 1. klasse!

FOTO: Paal-André Schwital FOTO: Paal-André Schwital

Merkevarebygging handler om å skape en kundeopplevelse, som igjen skaper merkevaren. I dag er digital synlighet et av de viktigste stegene på veien til å kunne gi kunden nettopp det.

I dette 30 minutters foredraget lærer vi å løfte blikket fra service, til å sørge for at det blir en opplevelse for kunden. Gå ikke glipp av muligheten til å noen lønnsomme minutter med Kim Nygaard. marketingsjef i Metro Branding.

 

 

20. JUNI 

Tema: Markedstrender (Online foredrag)

Mennesker kjøper fortsatt fra mennesker – selv i en hybrid verden

I dette innlegget tar Thomas Rødseth, CTO i Puzzel for seg markedstrender og fremtidens produktvisjon. Blant annet gjennom en praktisk demo rundt hvordan støtte de kritiske endringene kontaktsenterledere må gjøre for å lykkes i en hybrid verden. I følge Rødseth er noe av det viktigste å finne en en god balanse mellom kunde- og agenttilfredshet, automatisering, empati og effektivitet.