Fagløypa (+)

Hver måned tilbys abonnenter kostnadsfri adgang til et kurs, foredrag, webinar, frokostseminar eller en annen aktivitet. Velkommen til Fagløypa!

Er du ikke abonnent? Registrer deg her og få tilgang til disse aktivitetene du også!

Foreløpig plan for perioden november 2022 – juni 2023

Det blir læring og inspirasjon gjennom 1-2 aktiviteter hver måned. Fysiske samlinger, f. eks. frokostseminarer og fagkvelder, arrangeres sammen med nære samarbeidspartnere.

Fagløypa oppdateres fortløpende.

NOVEMBER       

Tema: Kundeservice og kundebegeistring

Katarina Lalander Hamnes

Katarina Lalander Hamnes er spesialisten på kundebegeistring, og i løpet av en halvtime gir hun deg de viktigste tipsene for å skape de beste kundeopplevelsene.

Du får rett og slett oppskriften på fornøyde medarbeidere og glade kunder!

 

 

 

DESEMBER

Tema: Kommunikasjon

Skriv godt – bli forstått!

Foto: Christine Calvert FOTO: Copyright: © Lene Elisabeth Eide

Gjennom en halvtime med tekstdoktor Christine Calvert, lærer du teknikker som gjør deg i stand til å engasjere leserne dine. Du får det verktøyet du trenger for å skrive så klart at folk forstår, og du lærer hvordan du unngår misforståelser. Dette foredraget er et must for alle som kommuniserer skriftlig!

 

 

 

 

 

2023

JANUAR

Tema: Forhandlingsteknikk

Forhandlingsteknikk – ulike situasjoner og arenaer krever ulike teknikker

Vivi-Ann Hilde

Foto: Vivi-Ann Hilde

Vi forhandler hver dag, og forhandlinger skjer i mange sammenhenger. Vi forhandler på jobb med vår arbeidsgiver, arbeidstakere, kolleger, kunder eller leverandører. Privat er vi i forhandlingssituasjoner med venner, barn, ektefeller og familiemedlemmer. Hvor bevisste er vi på hva som skjer i de ulike situasjonene, og hvordan kan vi utvikle oss til å bli bedre forhandlere?

På dette praktiske kurset med Vivi-Ann Hilde, partner i Considium, lærer du å bruke teorien som ligger til grunn for en suksessfull forhandling, fra begge sider av bordet. Du lærer om metoder og verktøy som gjør deg bedre rustet til å oppnå målet du har satt deg for forhandlingene.

FEBRUAR

Tema: Motivasjon

Hvem er du, og hvem vil du være?

Foto: Øystein Pettersen FOTO: www.oeystein-pettersen.no

Øystein «Pølsa» Pettersen er fra Groruddalen i Oslo og har levd hele livet som skiløper på elitenivå. Gjennom årene har han oppnådd flere gode resultater, men vil heller bli dømt for hvem han er som person fremfor hvor fort han har gått på ski.

La han gi deg innsikt i hva som skal til for å skape prestasjoner og resultater. Stikkord er å sette mål, og deretter legge en strategi for å nå det. Her lærer du hvordan. Få med deg dette foredraget!

 

 

 

 

Tema: Lean

Lean for kundesenter

Foto: Mirja Weston FOTO: Privat

Mirja Weston er leder av kundesenteret hos Gyldendal, og har lang erfaring med lean.

Både som leder av bedriftskundesenteret hos Finn, i Sporveien og hos en liten Tech-startup. Lean handler kort fortalt om forbedring av rutiner. I løpet av denne halvtimen kan du sanke inn mange nyttige tips!

 

 

MARS

Tema: Teamledelse

Foto: Istockphoto FOTO: Getty Images/iStockphoto

I dette foredraget vil du lære deg de viktigste faktorene bak vellykkede team og teamledelse. Et velfungerende og dyktig team er mye mer enn en samling individuelle ferdigheter. Vi får først dyktigheten frem når de enkelte teammedlemmene samhandler, støtter hverandre og samarbeider slik at vi får merverdi av hvert medlems dyktighet.

FOREDRAGSHOLDER PÅ PLASS INNEN KORT TID

 

Tema: Kommunikasjon og relasjonskompetanse

Foto: Istockphoto FOTO: Getty Images

Hvorfor virker det umulig å nå frem til enkelte mennesker? Og hvorfor når ikke budskapet mitt frem slik det var ment? Dette er daglige problemstillinger for de fleste, uavhengig av hva de jobber med.

Dette kurset, som varer i én intensiv time, hjelper deg å forstå deg selv og andre mennesker bedre. Du får råd om hvilke egenskaper du må bruke for å skape tillit, bygge gode relasjoner og oppnå gode resultater gjennom andre.

FOREDRAGSHOLDER PÅ PLASS INNEN KORT TID

 

APRIL

Tema: Psykologi

Hvordan håndterer du deg selv – og andre?

Foto: Jan Martin Berge FOTO: www.psykologberge.no

Psykolog Jan Martin Berge vil med dette foredraget gjerne utfordre deg litt. Det er nemlig opp til deg hva du vil få igjen for denne halvtimen du kan investere i å forstå hva som psykisk skjer med oss i en kundesituasjon.

Du vil få verktøy for å bevisstgjøre hvordan du håndterer deg selv, dine kollegaer og kundene. Ta imot en god dose med kompetansepåfyll!

 

 

MAI

Tema: Ledelse og stressmestring

Foto: Istockphoto

I dette kurset lærer du deg hvordan du kan kjenne igjen symptomer og årsaker til stress. Du får verktøy og kunnskap som bidrar til å redusere eget stress, og lærer deg hva som skal til for å endre dårlige mønstre.

Etter denne intensive timen vil lettere kunne oppdage om dine medarbeidere opplever usunt stress, og hva du kan gjøre for å bidra til en bedre arbeidshverdag.

FOREDRAGSHOLDER PÅ PLASS INNEN KORT TID

JUNI

Tema: Kundeservice

Kundereisen på 1. klasse!

FOTO: Paal-André Schwital FOTO: Paal-André Schwital

Merkevarebygging handler om å skape en kundeopplevelse, som igjen skaper merkevaren. I dag er digital synlighet et av de viktigste stegene på veien til å kunne gi kunden nettopp det.

I dette 30 minutters foredraget lærer vi å løfte blikket fra service, til å sørge for at det blir en opplevelse for kunden. Gå ikke glipp av muligheten til å noen lønnsomme minutter med Kim Nygaard. marketingsjef i Metro Branding.