Business man in crisis at office. Businessman in fear reacts to failure or news at work. Finance disaster in business, employee scared of bankruptcy and losing money vector illustration

Resultater fra undersøkelsen:

Konflikter med kolleger og kunderelasjoner – hvordan er utviklingen?

I en uhøytidelig undersøkelse har vi spurt våre lesere, hvor mange også daglig jobber med kundekontakt, om hvordan de opplever dette. Selv om ikke alle jobber direkte med kundekontakt, var vi like nysgjerrige på erfaringer med relasjoner til kollegaer.

Mer krangling og krenking – myte eller fakta?

Det hevdes ofte – fra ulike hold – at vi blir stadig mer kravstore. At vi lever i «krenkelsens tid» og at yngre generasjonene «tåler» mindre enn de eldre. Med andre ord; alt var bedre før! Er det en myte, eller er det sannheten?

Her ser du svarene fra 133 respondenter:

Fremover kommer vi til å se nærmere på funnene, og komme med aktuelle artikler relatert til temaet.

Aktuelle artikler om vanskelige samtaler og krevende kunder:

Hvordan gjennomføre den vanskelige samtalen, av lederutvikler Vivi-Ann Hilde

Praktisk sjekkliste når du møter vanskelige kunder, av psykolog John Petter

Hvordan kommunisere med sinte kunder, del 1, av kundeserviceguru Oddvar Johnsen

Nok er nok! Del 2 av Hvordan kommunisere med sinte kunder, av kundeserviceguru Oddvar Johnsen