Pandemien er dessverre ikke er helt over ennå. Derfor følges det nøye med på flere klasser og deltakere. Undersøkelsen skal i størst mulig grad være lik og rettferdig for alle. Om det skjer større endringer i samfunnet som påvirker noen av deltakerne i for stor grad, vil SeeYou enten ta dem ut av undersøkelsen, eller tilpasse rollespill og gjennomføring, der det er mulig.
Her ser du hele listen over hvem som er med og konkurrerer i Kundeserviceprisen 2022!
Kåringen er årets høydepunkt i store og små kundesentre
Kåringen i 2021 ble gjennomført digitalt, men i 2022 krysser vi fingrene for at vi kan invitere til en skikkelig fest på Call Center-dagene! Følg med på Kundeservicenytt for oppdatering om CCD 2022.
Hvordan feiret man en så viktig seier i digitale tider i 2021? Jo, med livesendinger!
– Vi så livesendingen digitalt på hvert vårt hjemmekontor, og vi hadde et håp om at vi skulle vinne. Vi jobber jo mye mot dette hele året, så spenningen var stor og jubelen sto i taket! Undersøkelsen fra Kundeserviceprisen er høydepunktet i året og gir oss et langsiktig mål å jobbe mot. Vi vil jo alltid gjøre det bedre enn sist, og vi skal selvsagt feire dette!
Oda Cecilie Hansen, Teamleder i Lendo
Les mer om hvordan Kunden i fokus, godt miljø og ydmykhet ga seier i «Åpen klasse».
– Det var pizza, øl og god stemning fordelt på flere kontorer. Høyt konkurranseinstinkt og store forventninger under hele prosessen.
– Det er første gang vi deltar, så det var virkelig gøy å gå til topps!
Petter Bjørhusdal-Oosterhof, assisterende leder i Eplehuset Kundesenter i Trondheim
Les mer om hvordan investering i ansatte sendte Eplehuset rett til topps i klassen for elektronikk.
Da livesendingen med kåring av Årets kundesenter gikk av stabelen hadde ledelsen i Sognenett bestilt skoleboller og alkoholfri cider til gjengen som så på, men både Salgsleder Eldar Åsebø og kundetjenestekoordinator Madeleine Barmen lovet større feiring senere.
– Når verden tillater at vi er flere samlet, blir det selvfølgelig en stor feiring hvor alle får være med, sier Madeleine. Vi lover også å være med på Kundeserviceprisen neste år.
– Ja vi er klare, vi må jo ha noe å strekke oss til! I tillegg deltar store næringsaktører med, så det er veldig stas å vinne over dem.
Eldar Åsebø, salgsleder, Sognenett
Webinar:
Om Kundeserviceprisen
Det hele startet som et svar på en undersøkelse av Norges dårligste kundesenter. Helt siden 2007 har SeeYou i samarbeid med Confex, og nå også Kundeservicenytt og Omnicus, arrangert og gjennomført Kundeserviceprisen.
Undersøkelsen Kundeserviceprisen – «Best i test» gjennomføres hvert år og flere og flere kundesentre deltar. Deltakende kundesentre inndeles i klasser etter bransjer, og antall klasser har også steget.
Kundeserviceprisen gjennomføres over 4 måneder hvert år. I denne perioden kontakter Mystery Shoppere fra SeeYou deltakernes kundesentre ved hjelp av tildelte kontaktmåter. Hvert enkelt kundesenter kontaktes totalt 25 ganger gjennom perioden.